Det är över nu…! Nästan.

Man skulle kunna tro att jag har tagit sommarledigt från bloggen, eller något liknande, men så är inte fallet. I'm still here. Och något sommarlov har jag inte sett av.

Så vad har hänt sen senast.. Jag lämnade er på juridiktentadagen. Och den tentan gick bra. Tror jag. Det kändes ialla fall bra att skriva den. Sen dagen därpå så var det dags för den där eländiga opponeringen. Jag var så nervös att jag knappt kunde andas. Nervositeten lättade något efter att jag fått ett uppmuntrande meddelande på morgonen innan jag tog tåget norrut. Vår uppsats var den första som skulle opponeras. Våra opponenter var sakliga, duktiga och snälla. De hade några åsikter, men de slaktade oss inte helt. Även examinatorn var nöjda med vår uppsats, och hade bara några saker som hon påpekade. Men hon menade att den absolut var godkänd. Efter det så var det vår tur att vara opponenter och vi hade en hel del att påpeka åt våra klasskompisar. Vi kände oss lite elaka, men vi försökte hålla oss sakliga. 
När det var klart åkte Denise hem, men jag stannade på ytterligare ett seminarium. 
 
Det kändes lite knasigt att vara tillbaka i skolan och träffa några av klasskompisarna igen. Och att behöva säga hejdå till dem på riktigt. Det blev en del kramar och tårar när jag sa hejdå till några av de kinesiska klasskamraterna.
 
Känslan när jag satt på tåget hem den eftermiddan är svår att förklara. Jag firade med en kanelbulle på tåget. Och så fort jag kom hem kröp jag ner i sängen och låg sedan där i 20 timmar. Lämnade bara sängen för toabesök och för att hämta något ätbart. 
 
Vi fick betyget på uppsatsen i fredags. Det blev ett C. Jag är nöjd med det. Ett B skulle ha varit awesome! Men ett C är inte dåligt det heller! Jag är mest bara glad att det är över. Nu ska det bara göras några små korrigeringar och sen ska den laddas upp på internet. 
 
Ett och ett halvt års plåga är äntligen över. Nu kan jag andas igen. 
 
* * * 
 
Dagen efter så var det den svenska national dagen. De första timmarna av den dagen spenderade jag i säng, men sen när jag äntligen orkade upp bokade jag båtbiljetter till Åland. Sen tog jag på mig dansskorna och åkte in till stan. Det var lindyhop i stadsparken och jag dansade lite med Dan och Björn mellan kl.16-17. Träffade också Nils och hans tjej och pratade en stund med dem innan jag var tvungen att skynda vidare mot bussen som skulle ta mig till Kapellskär och Åland. 
 
 
Tyvärr ingen bild av mig när jag dansar, men här ser ni ialla fall Björn nere i högra hörnet.
 
 Så här glad är man när man svettig rusar från dansbanan mot Ålandsbussen. Grattis Sverige! Trevligt att fira din dag! 
 

Kommentera här: