Helg på Åland.

För att fira att jag var klar med C-uppsatsen åkte jag till Åland för lite mamma-mys under helgen 6-8 juni. Jag anlände sent på fredagkväll och vi fick börja mitt besök med att koka ihop en natriumkloridblandning för mina linser, för virrpanna som jag är hade jag glömt min linsvätska hemma. Tackar google och Louise för tipset om saltvattnet!
 
På lördagen gick jag och mamma in till stan och köpte linsvätska och några böcker och fika och lunch. Sen traskade vi tillbaka till mammas och satt på balkongen och njöt av sommar och sol, medan vi åt först lunch och sen lite fika på det.
 
Jag blir aldrig trött på utsikten från mammas balkong. 
 
När eftrermiddag blev kväll gjorde vi oss i ordning för en kväll på stan. Det blev middag på Indigo. Jag åt oxfile och mamma åt gös. Till efterrät valde jag en rabarberpaj med vaniljsås, medan mamma mumsade i sig glass och sorbet på is. Gott och trevligt!  
 
Mamma äter gös. Jag hugger in på min oxfilé.
 Mums...
 
På söndagen började vi dagen med ett prinsessdop. Det var prinsessan Madeleine och hennes Chris' dotter Leonore som skulle döpas och dopet sändes på tv. Så där satt vi och myste.
 
Så fint kan det vara när en liten prinsessa ska döpas.
 
Sen begav vi oss in till stan för en sen lunch vid Äventyrsgolfen (en klassiker!). Efter lunchen tog vi en promenad längs vattnet ner mot Sjökvarteret. Vi såg en måsbebis, men kikade bara på den på avstånd, eftersom vi inte ville bli attackerade av en måsmamma. På vägen hem till mammas stannade vi och köpte varsin glass för att verkligen fira att det är sommar! 
 
Kyckling till mig och lax till mamma på uteserverigen.
 
En promenad längs vattnet.
 
 så vackert.
 
 tröttnar aldrig på detta..
 
 det var här vi träffade måsbebisen.
 
vi hann nästan hem innan de första regndropparna började falla..  
 
Hemma hos mamma hann vi med en snabb kopp kaffe innan det var dags att skynda sig till båten och lämna ön. Det var skönt att komma bort i några dagar och att kunna resa bort utan att ha dåligt samvete för att det är tusen andra saker som borde göras. Hoppas på åtminstone ett till Ålandsbesök i sommar! 

Kommentera här: