fredag.

Sovmorgon. Surprise visit till Kost Klara för att hälsa på Stefan och gänget. Till jobbet. Fixa med hemutrustningslån och kontakt med försörjningsstöd. Förbereda besök som jag oroat mig för. Besök tillsammans med kollega, som gick mycket bättre än planerat. Förbereda besök nummer två. Ringa samtal utan att få tag på god man. Ringa ett till samtal som jag oroat mig för, men som också gick väldigt bra. Ringa ett samtal till familjehemskonsulent och boka in ett hembesök. Åka buss till nästa besök. Besök med ungdom och kontaktperson, utan tolk. Alltid lika roligt när man kan börja prata med ungdomarna utan tolk. Dricka lite kaffe och sen ta bussen hem. En produktiv dag. Hur mycket har jag att göra som blev ogjort denna vecka? Miljoner saker... Man blir aldrig klar. 
 
Nu: trött. 
 
I helg: shoppa julklappar. Vet fortfarande inte vad jag ska köpa. Oh dear... 
 
På repeat de senaste dagarna.
 
Kom änglar, kom älvor det börjar bli kallt
graderna sjunker så fort överallt och det hjärta som skulle
bli ditt på nåt vis det fryser nu sakta till is.

Kommentera här: