söndag.

En såndär dag när alla runt omkring en verkar få barn, förlova sig, lyckas med sina karriärer eller helt enkelt bara leva fantastiska liv med underbara ungar som de bakar pepparkakor med. Folk hänger med sina fräscha vänner och kollegeor i sina snygga kavajer eller skiner ikapp med solen i Italien efter ett avklarat marathonlopp. 
 
Och jag? Jag började dagen med att försova mig, efter en lång natt med massa mardrömmar. Det blev alltså inget gudstjänstbesök med Hosianna-sång. Åt frukost vid köksbordet och flyttade mig sedan till soffan i vardagsrummet en stund. Från soffan tillbaka till sängen, med en sväng via köket för att göra mat. På eftermiddagen gick jag ut på en promenad. Det vräkte ner snö i förmiddags och stormade rejält. När jag gick ut hade snöfallet upphört, men det blåste fortfarande ordentligt. Jag var lite nervös att jag skulle få ett träd i huvudet när jag gick genom skogen. Men icke.. jag överlevde. Efter promenaden gosade jag ner mig i sängen igen. Och här ligger jag ännu. 
 
Planen för idag var att städa upp lite i mitt rum, plocka in nytvättade kläder i garderoben och betala mina räkningar. Jag hinner fortfarande med det om jag vill. Det tar inte många minuter. Men... Initiativförmågan ligger på noll just nu. 
 
Och imorgon är det måndag igen. Jag borde kolla min kalender för att se vad som händer och om jag har några möten som jag borde vara mentalt förberedd på. På tisdag ska jag träffa min läkaren igen. Får se vad vi kommer fram till angående min sjukskrivning. Jag känner mig inte redo att gå upp i tid och börja jobba 100% än. 
 
Gammal bild från arkivet, men det ser likadant ut idag. Kanske lite mindre snö på marken här nu. 
 

Kommentera här: