tisdag och läkarbesök.

Lättnaden när min läkare säger att hon ser en förbättring i mitt mående, men att hon samtidigt inte vill att jag ska skynda tillbaka till jobbet. Det tar sin tid att bli sjuk, och det tar sin tid att bli frisk igen sen efteråt. Vi kom fram till att sjukskrivningen förlängs fram till den 4/1, så det innebär att jag jobbar halvtid hela december också. 
 
Jag är lite ambivalent inför min sjukskrivning. Stundtals känner jag att jag borde orka mer och att det bara är onödigt att bara jobba halvtid. Jag jämför mig också mycket med mina kollegor. Jag ser att de har det stressigt och kämpigt och ända jobbar de på. Men själv fixar jag det inte. Äh, vi lämnar det... jag får aldrig nån rätsida på mina tankar när det gäller min sjukskrivning, hur mycket jag än vänder och vrider på det. 
 
Vad jag kan säga är att jag tycker att det är väldigt jobbigt när folk frågar hur jag mår. För jag vet inte hur jag mår. Vissa dagar är det bättre, andra dagar är det sämre och för det mesta är det bara "meeh". Idag försov jag mig igen. Hann i alla fall i tid till läkaren kl.9. Åt lunch nu vid kl.10 och ska börja söka mig till jobbet idag. Idag vill jag inte jobba. Men jag måste få undan en del annars samlas det bara på hög till en annan dag. 
 
Nu skulle det vara skönt att sitta på en bänk vid havet och lyssna på vågorna.

Kommentera här: